@LISAMARCOM – Hulpbijtekstenbeeld.nl

Trendblog: Retailland 2033

Trendblog: Retailland 2033

2033

*Beep-beep* appt je Smart-koelkast je voor de derde keer. Je klikt het bericht aan en de stem spreekt: “Je insectenburgers raken over de datum, wil je er gelijk vijf nieuwe wilt bestellen met een gratis pak amandelmelk op de datum?” Je smart-koelkast weet wat je graag eet en dat je dol bent op discount-deals. “Doe maar.” “Bestelling voltooid. Over een uur bezorgd in jouw persoonlijke Smart-Box.” De Smart-Box is een luik voor boodschappen wat ieder huishouden inmiddels heeft omdat voorheen het binnenlaten van bodycam-bezorgers niet altijd goed verliep.

Kweekvlees & GMO - voedsel

“Wat kan ik verder voor je doen?” Zegt je PA, die inmiddels is geactiveerd.
Je download de Smart Fridge List. Nog 200 gram insecten nodig voor de salade voor vanavond. Verder nog wat in-vitro vlees en tomaten. “Alweer dat kweekvlees uit het laboratorium en synthetische GMO-voedsel?” Zeg je tegen je PA. Onmiddellijk speelt er een activerend deuntje om je op te peppen. Het is je lievelingsnummer waar je voor het eerste op zoende met dat ene leuke meisje! Je glimlacht breed en voelt je direct stukken beter. “Je hebt maar 1 tomaat nodig om een flinke boost Resveratrol en Genistein binnen te krijgen, dat scheelt weer een beschavingsziekte en een pandemie.” Legt je PA uit. Je besluit om zelf even bij de supermarkt te kijken. Je voice command je zelfrijdende auto.

RFID-tags, voice & command

De supermarkt heeft inmiddels meer weg van een magazijn. Er zijn vooral orderpickers bezig met hun bestellingen. Via AI wordt je direct naar je producten toe geleid, geen gedoe met zoeken. Via RFID tags (miniature microchips die wireless communiceren met sensors en vervolgens alles registreren in Big Data) worden je producten gemeten en afgerekend in bitcoins. Het bonnetje ontvang je digitaal.

Klinkt dit gek voor jou? Binnenkort niet meer. Deze systemen heeft al zijn eerste treden in Nederland gezet, onder andere bij de Decathlon. Supermarkten als Jumbo en Albert Heijn testen er ook mee.

Ben jij al bekend met RFID-tags en voice & command? Wat betekent het voor jou als ondernemer? Hoe kun jij deze opkomende trend inzetten voor jouw business?

*Dit verhaal komt uit een trendonderzoek welke @LISAMARCOM heeft ontwikkeld voor BRANDPUNT. Concept Store